OSLAGBAR FÖRMÅGA
Oavsett om du drar redskap, en släpvagn eller transporterar vänner och familj, är RANGER XP 1000 tillräckligt kraftfull för att klara de tuffaste uppgifterna med 999cc stark
NÄSTA NIVÅ AV BEKVÄMLIGHET
Med 279 mm fjädringsväg och möjlighet till körlägesval som Standard, Performace och Work har du en riktigt lyxig RANGER-komfort. Och som om det inte vore nog så har du servo, justerbart förarsäte och tiltbar premiumratt till på köpet.
BYGGD FÖR BRUTAL STYRKA
Ta dig an den tuffa terrängen med ett heltäckande glidskydd och en massiv frontbåge som tar emot de värsta stötarna. Utför jobben och hantera terräng med en 30% starkare isolerad frontväxel och 50% mer hållbar koppling vilket ger dig tre gånger längre underhållsintervall
RANGER XP 1000 EPS ABS
Polaris Ranger XP 1000 EPS är en fyrhjulsdriven UTV som är utformad för att hantera tuffa terräng- och arbetsförhållanden. Den är utrustad med en kraftfull ProStar 1000-motor som levererar 82 hästkrafter och ett max vridmoment på 83 Nm. Motorn är kopplad till en automatisk PVT-växellåda som ger smidig och enkel växling.
Fordonet har också en elektronisk servostyrning (EPS) som ger föraren bättre kontroll och precision i styrningen. Detta är särskilt användbart på ojämna terräng och vid högre hastigheter.
Polaris Ranger XP 1000 EPS har en tippbar flakbädd med en kapacitet på 454 kg, vilket gör det möjligt att lasta och transportera tunga laster. Flakbädden har också ett integrerat låssystem för att säkra lasten under transport.
Fordonet har också en imponerande markfrigång på 33 cm, vilket möjliggör körning över höga hinder och terräng. Dessutom är den utrustad med 27 tums däck som ger grepp och stabilitet på olika typer av underlag.
Polaris Ranger XP 1000 EPS har också en rad andra funktioner, inklusive LED-strålkastare och baklysen för ökad synlighet, och en digital instrumentpanel som visar hastighet, varvtal, bränslenivå och andra viktiga parametrar.
ABS
ABS, eller Anti-Lock Brake System, är en teknologi som förhindrar att hjulen låser sig under inbromsning. På en Polaris Ranger XP 1000 EPS används ABS för att förbättra bromsprestanda och stabilitet på ojämn eller halt underlag.
När föraren bromsar, skickar ABS en signal till bromssystemet som reglerar bromstrycket för att undvika att hjulen låser sig. Detta gör att föraren kan bromsa snabbare och mer effektivt utan att tappa kontrollen över fordonet. ABS-systemet övervakar också hjulens hastighet och justerar bromstrycket för att förhindra sladd eller vridning av fordonet under inbromsning.
Tekninsk Specifikation
Längd | 305cm |
Bredd | 158cm |
Höjd | 196cm |
Flakmått L/B/H | 93,3/137,8/31,8cm |
Markfrigång | 33cm |
Hjulbas | 206cm |
Vikt | 710kg |
Max släpvagnsvikt | 1134kg |
Tankvolym | 43,9l |
Motortyp | 2-cyl 4-takt DOHC |
Cylindervolym | 999cc |
Hästkrafter | 82hp |
Drivning | PVT, AWD/2WD |
Servostyrning | Ja |
Däck fram | 27X9-12 |
Däck bak | 27X11-12 |
Lastvikt | 450kg |
Garanti | 2 år |
Kommentarer 0